Skip to main content

SAUTER Smart Spaces

Handy_Hand6-e1581886643910

Intelligent gebouwbeheer betekent voldoen aan de nieuwe gebruikersvereisten voor netwerken en comfort. De klassieke functies van ruimte- en gebouwautomatisering worden uitgebreid met functies voor het efficiënt beheren van ruimten, het volgen van activa en/of personen en bieden de gebruiker een ongeëvenaarde ervaring.

Met onze “SAUTER Smart Spaces” op ons hoofdkantoor in Freiburg im Breisgau hebben we een IoT showroom gecreëerd waar innovaties kunnen worden ontwikkeld, getest en gepresenteerd.

De focus ligt op IoT-sensortechnologie en de integratie daarvan in het SAUTER-gebouwbeheersysteem. Op management- en bedieningsniveau biedt SAUTER Vision Center elke gebruikersgroep toegang tot informatie via een smartphone-app, webinterface of touchpaneel.

In onze “SAUTER Smart Spaces” kunt u onze nieuwste en gedigitaliseerde producten ervaren, talrijke IoT-, app- en cloudoplossingen, evenals nieuwe innovatieve diensten.

Laat u inspireren door de mogelijkheden van digitalisering!

 

 

Binnenklimaat

Terwijl de ene werknemer blij is dat het kantoor koel is, wikkelt een ander een sjaal strakker om zijn nek. Iemand krijgt hoofdpijn van fel licht, terwijl een ander juist meer licht nodig heeft. Een ander kijkt graag naar buiten voor inspiratie, terwijl zijn collega rust en verblindingsvrij licht nodig heeft om zich te concentreren. Een aangenaam binnenklimaat voor iedereen bestaat uit veel factoren.

De flexibiliteit van SAUTER ruimteautomatisering creëert optimale omstandigheden voor elke ruimte. Of het nu gaat om een kantoorgebouw, hotel, ziekenhuis, winkelcentrum, school of museum: SAUTER past ruimteautomatisering individueel aan het gebruik van elke klant en elk bouwproject aan.

Raumautomationsdreieck, Integrierte Raumautomation
Kamerautomatisering, regeling van kamertemperatuur, lichtregeling, jaloeziebediening

Kamerautomatisering kan naadloos worden geïntegreerd in het gebouwbeheersysteem..

Brandveiligheid

In de brandveiligheidsweergave wordt de huidige bezetting van alle kamers weergegeven.
Plafondtemperaturen en luchtkwaliteitswaarden worden continu geregistreerd, bewaakt en weergegeven op een kaart van het gebouw.

In geval van alarm bewegen brandbeveiligings- en rookafvoerkleppen naar hun vooraf gedefinieerde posities.

In geval van brand worden jaloezieën automatisch opgetrokken om vlucht- en reddingsroutes vrij te houden. Dankzij RGB-verlichting worden vluchtwegen gesignaleerd en verlicht in kleur.

Feuerwehransicht

 

Asset tracking

Asset Tracking voorkomt diefstal, verlies en schade. Het volgen van activa met realtime gegevens ondersteunt operationele processen en draagt bij aan een optimaal resultaat.

Met behulp van IoT-sensoren, kunnen bedrijven specifieke informatie over hun activa actief volgen zonder menselijke tussenkomst.

 

Of u nu medische apparatuur in ziekenhuizen, flipboards in vergaderruimtes of schoonmaakmachines in hotels bewaakt, geofencing zal u waarschuwen wanneer iets buiten uw aangepaste geofence-zones komt.

Verbruiksartikelen

Met behulp van IoT-sensoren kan het gebouwbeheersysteem verbruiksartikelen zoals zeepdispensers en papieren handdoeken opvolgen.

Het gebruik van toiletten wordt gecontroleerd met vibratiesensoren op BLE of enOcean. Anonieme tracking maakt het beheer van schoonmaak mogelijk en respecteert de privacy van werknemers en gasten.

Indoor Navigatie

Indoor navigatie leidt werknemers en bezoekers naar de juiste vergaderruimtes.
Het systeem kan ook de verblijfplaats van gasten bijhouden.

In combinatie met Digitaal Werkplekbeheer genieten werknemers en bezoekers van een nieuwe gebruikerservaring. Gerichte begeleiding naar de gereserveerde kamers en een individueel ruimteklimaat.

 

Soft Services

Wat hebben facilitair management en gebouwautomatisering gemeen?

Beide taken vereisen efficiënte samenwerking van een verscheidenheid aan componenten en diensten. Dit bespaart middelen, vereenvoudigt beslissingen en stroomlijnt processen – met effectievere resultaten dan in een heterogene omgeving.

Schoonmaak afgestemd op het gebruik van kantoren en werkruimtes. Omdat werknemers verwachten dat hun werkplek schoon is.

 

Schoonmaakdiensten inclusief personeelsbeheer worden aangepast aan bezoekersfrequenties, wat zorgt voor tevredenheid van werknemers tegen lagere kosten.
Het schoonmaakplan wordt online weergegeven op het SAUTER Vision Center management- en bedieningsniveau en dient als basis voor documentatie en facturering van de afgenomen diensten.

Beveiliging

We detecteren open ramen, bewegende mensen en geluiden in de kamers. De status van het toegangscontrolesysteem wordt in een duidelijk overzicht weergegeven. Zo worden de kamers efficiënt bewaakt buiten de daadwerkelijke gebruikstijden. De nachtwaker ontvangt belangrijke informatie voor zijn ronde en kan deze efficiënt plannen.

 

«Vind je collega»

In de moderne werkplek is alles met elkaar verbonden en constant via internet. Werknemers werken net zo efficiënt van buiten het bedrijf als van binnen. Ze hebben eenvoudig toegang tot gegevens en applicaties.

Apps op smartphones maken het mogelijk om slimme virtuele teams te creëren. Dankzij de integratie in het gebouwbeheersysteem en de verbinding met indoor navigatie, houdt elke werknemer de verblijfplaats en beschikbaarheid van zijn collega’s bij. Teamleaders kunnen zo beter en efficiënter plannen.

Digitaal Werkplekbeheer

De werkplek van de toekomst integreert nieuwe digitale technologieën:

  • Integratie van het reserveringssysteem voor vergaderruimtes in de gebouwautomatisering: De ruimtes worden specifiek op temperatuur gebracht voor hun volgende gebruik. Ongebruikte kamers worden in energiebesparende stand-bymodus gezet.

  • Flexibele ruimte-indeling met SAUTER 1+1=1:
    Ruimten kunnen aan de hand van scheidingswanden worden aangepast voor bijvoorbeeld een event of vergadering. Het gebouwbeheersysteem reageert op de gewijzigde kamergrootte zonder herprogrammering en zorgt voor een individueel ruimteklimaat in alle zones.

  • Vrije werkplekken inzien op de smartphone: De gebruiker ziet vrije werkplekken in het vloeroverzicht op zijn smartphone. Hij reserveert de gewenste werkplek. De facility manager ontvangt een duidelijke weergave van de actuele bezettingsgraad van de beheerde ruimtes in de vorm van een “heat map”.

Ervaar de mogelijkheden van een modern slim gebouw.

SAUTER Germany
Sauter-Cumulus GmbH
Hans-Bunte-Str. 15
79108 Freiburg

www.sauter-cumulus.de »

Telefoon: +49 761 510 50
e-mail: smart.spaces@de.sauter-bc.com

Kontaktformular »

© 2024 Fr. Sauter AG Alle rechten voorbehouden