Intelligent gebouwbeheer betekent voldoen aan de nieuwe gebruikersvereisten voor netwerken en comfort. De klassieke functies van ruimte- en gebouwautomatisering worden uitgebreid met functies voor het efficiënt beheren van ruimten, het volgen van activa en/of personen en bieden de gebruiker een ongeëvenaarde ervaring.
Met onze “SAUTER Smart Spaces” op ons hoofdkantoor in Freiburg im Breisgau hebben we een IoT showroom gecreëerd waar innovaties kunnen worden ontwikkeld, getest en gepresenteerd.
De focus ligt op IoT-sensortechnologie en de integratie daarvan in het SAUTER-gebouwbeheersysteem. Op management- en bedieningsniveau biedt SAUTER Vision Center elke gebruikersgroep toegang tot informatie via een smartphone-app, webinterface of touchpaneel.
In onze “SAUTER Smart Spaces” kunt u onze nieuwste en gedigitaliseerde producten ervaren, talrijke IoT-, app- en cloudoplossingen, evenals nieuwe innovatieve diensten.
Laat u inspireren door de mogelijkheden van digitalisering!
Terwijl de ene werknemer blij is dat het kantoor koel is, wikkelt een ander een sjaal strakker om zijn nek. Iemand krijgt hoofdpijn van fel licht, terwijl een ander juist meer licht nodig heeft. Een ander kijkt graag naar buiten voor inspiratie, terwijl zijn collega rust en verblindingsvrij licht nodig heeft om zich te concentreren. Een aangenaam binnenklimaat voor iedereen bestaat uit veel factoren.
De flexibiliteit van SAUTER ruimteautomatisering creëert optimale omstandigheden voor elke ruimte. Of het nu gaat om een kantoorgebouw, hotel, ziekenhuis, winkelcentrum, school of museum: SAUTER past ruimteautomatisering individueel aan het gebruik van elke klant en elk bouwproject aan.
Kamerautomatisering kan naadloos worden geïntegreerd in het gebouwbeheersysteem..
In de brandveiligheidsweergave wordt de huidige bezetting van alle kamers weergegeven.
Plafondtemperaturen en luchtkwaliteitswaarden worden continu geregistreerd, bewaakt en weergegeven op een kaart van het gebouw.
In geval van alarm bewegen brandbeveiligings- en rookafvoerkleppen naar hun vooraf gedefinieerde posities.
In geval van brand worden jaloezieën automatisch opgetrokken om vlucht- en reddingsroutes vrij te houden. Dankzij RGB-verlichting worden vluchtwegen gesignaleerd en verlicht in kleur.
Asset Tracking voorkomt diefstal, verlies en schade. Het volgen van activa met realtime gegevens ondersteunt operationele processen en draagt bij aan een optimaal resultaat.
Met behulp van IoT-sensoren, kunnen bedrijven specifieke informatie over hun activa actief volgen zonder menselijke tussenkomst.
Of u nu medische apparatuur in ziekenhuizen, flipboards in vergaderruimtes of schoonmaakmachines in hotels bewaakt, geofencing zal u waarschuwen wanneer iets buiten uw aangepaste geofence-zones komt.
Met behulp van IoT-sensoren kan het gebouwbeheersysteem verbruiksartikelen zoals zeepdispensers en papieren handdoeken opvolgen.
Het gebruik van toiletten wordt gecontroleerd met vibratiesensoren op BLE of enOcean. Anonieme tracking maakt het beheer van schoonmaak mogelijk en respecteert de privacy van werknemers en gasten.
Indoor navigatie leidt werknemers en bezoekers naar de juiste vergaderruimtes.
Het systeem kan ook de verblijfplaats van gasten bijhouden.
In combinatie met Digitaal Werkplekbeheer genieten werknemers en bezoekers van een nieuwe gebruikerservaring. Gerichte begeleiding naar de gereserveerde kamers en een individueel ruimteklimaat.
Wat hebben facilitair management en gebouwautomatisering gemeen?
Beide taken vereisen efficiënte samenwerking van een verscheidenheid aan componenten en diensten. Dit bespaart middelen, vereenvoudigt beslissingen en stroomlijnt processen – met effectievere resultaten dan in een heterogene omgeving.
Schoonmaak afgestemd op het gebruik van kantoren en werkruimtes. Omdat werknemers verwachten dat hun werkplek schoon is.
Schoonmaakdiensten inclusief personeelsbeheer worden aangepast aan bezoekersfrequenties, wat zorgt voor tevredenheid van werknemers tegen lagere kosten.
Het schoonmaakplan wordt online weergegeven op het SAUTER Vision Center management- en bedieningsniveau en dient als basis voor documentatie en facturering van de afgenomen diensten.
We detecteren open ramen, bewegende mensen en geluiden in de kamers. De status van het toegangscontrolesysteem wordt in een duidelijk overzicht weergegeven. Zo worden de kamers efficiënt bewaakt buiten de daadwerkelijke gebruikstijden. De nachtwaker ontvangt belangrijke informatie voor zijn ronde en kan deze efficiënt plannen.
In de moderne werkplek is alles met elkaar verbonden en constant via internet. Werknemers werken net zo efficiënt van buiten het bedrijf als van binnen. Ze hebben eenvoudig toegang tot gegevens en applicaties.
Apps op smartphones maken het mogelijk om slimme virtuele teams te creëren. Dankzij de integratie in het gebouwbeheersysteem en de verbinding met indoor navigatie, houdt elke werknemer de verblijfplaats en beschikbaarheid van zijn collega’s bij. Teamleaders kunnen zo beter en efficiënter plannen.
De werkplek van de toekomst integreert nieuwe digitale technologieën:
SAUTER Germany
Sauter-Cumulus GmbH
Hans-Bunte-Str. 15
79108 Freiburg
Telefoon: +49 761 510 50
e-mail: smart.spaces@de.sauter-bc.com
TLC TECHNICAL SERVICE TRADING COMPANY LIMITED
219/8 Duong so 5 Khu pho 3, Binh Hung Hoa Ward Binh Tan District, Ho Chi Minh City, Vietnam. Tel. +84 (0) 90 2540 929 long.nt(at)tl-controls(dot)com http://www.tl-controls.com/ Sauter Building Control International GmbH Hans-Bunte-Strasse 15 DE-79108 Freiburg i. Br. Tel. +49 761 510 54 05 Fax +49 761 510 54 20 ms.sbci(at)de.sauter-bc(dot)com www.sauter-controls.comYou need to load content from reCAPTCHA to submit the form. Please note that doing so will share data with third-party providers.
More Information