Skip to main content

Privacy Policy

1. Waar gaat deze Privacyverklaring over?

Sauter Controls België (verder ook omschreven als «wij» of «ons») verzamelt en verwerkt persoonsgegevens die betrekking hebben op u, maar ook op andere personen («derden»). Het woord «gegevens» is in dit geval omwisselbaar met het woord «persoonsgegevens».

«Persoonsgegevens» zijn gegevens die betrekking hebben op geïdentificeerde of identificeerbare personen. «Verwerking» betekent elke bewerking die wordt uitgevoerd met betrekking tot persoonsgegevens, zoals het verzamelen, opslaan, gebruiken, wijzigen, verstrekken en wissen van persoonsgegevens.

In deze Privacyverklaring beschrijven we wat we met uw gegevens doen wanneer u op één van onze websites of apps (gezamenlijk «website») inlogt of gebruikt, diensten of producten van ons afneemt, met ons in contact treedt in verband met een contract, met ons communiceert, een aandeelhouder/investeerder van ons bent of anderszins met ons handelt. Daarnaast kunnen wij u afzonderlijk informeren over de verwerking van uw gegevens (bijv. in formulieren, algemene voorwaarden of aanvullende privacyverklaringen).

Als u gegevens over andere personen (bijv. familieleden, collega’s) aan ons verstrekt, gaan wij ervan uit dat u daartoe bevoegd bent en dat de betreffende gegevens juist zijn. Wanneer u gegevens over anderen met ons deelt, bevestigt u dat. Zorg ervoor dat deze personen op de hoogte zijn gebracht van deze Privacyverklaring.

Deze privacyverklaring voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of naar de Engelse benaming GDPR) van de EU, de AVG die in mei 2018 in België is gepubliceerd en de Zwitserse wet op de gegevensbescherming (FADP) en zijn bijbehorende regelgeving.

De toepassing van deze wetten hangt echter af van elk individueel geval.

 

2. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw gegevens?

Sauter Controls België, gevestigd in gebouwen ter hoogte van de Zuiderlaan 14 te 1731 Zellik, hierna ook genaamd de onderneming, is belast met de controlefunctie voor de verwerkingen onder deze Privacyverklaring, tenzij we u in een individueel geval anders vertellen.

U kunt als volgt contact met ons opnemen voor vragen over gegevensbescherming en om uw rechten uit te oefenen:

Frank Van Wymersch

Zuiderlaan 14 box 8 te 1731 Zellik

02/460 04 16

In België kan u voor alle vragen in verband met de Algemene Verordening rond Gegevensbescherming (AVG) ook beroep doen op de Gegevensbeschermingsautoriteit dewelke te bereiken is op het adres

Drukpersstraat 35 te 1000 Brussel

of via mail       contact@apd-gba.be

 

3. Welke gegevens verwerken wij?

Wij verwerken verschillende categorieën van gegevens over u. De belangrijkste categorieën gegevens zijn de volgende:

  • Basisgegevens: Dit zijn de basisgegevens (bijv. naam, contactgegevens), aanvullende informatie over u (bijv. uw rol en functie) en details over uw relatie met ons (bijv. Als klant, leverancier, zakenpartners of werknemer), uw bankgegevens, uw geboortedatum, foto’s, kopieën van ID-kaarten, klantgeschiedenis, volmachten, handtekeningautorisaties en toestemmingsverklaringen en informatie over derden (bijv. contacten, vertegenwoordigers).
  • Registratiegegevens: Dit zijn gegevens die in het kader van een registratie (bijv. inloggedeelte van onze website, SAUTER CLOUD) bij ons worden gegenereerd of die u ons in dit verband verstrekt (bijv. gebruikersnaam, e-mail, wachtwoord), maar ook toegangsgegevens in het kader van toegangscontroles (kunnen ook biometrische gegevens bevatten).
  • Contractgegevens: Dit zijn gegevens die worden verzameld in verband met een door ons gesloten contract of in het kader van de levering van onze diensten, zoals informatie over het type contract, de datum van het sluiten van het contract, de duur van het contract, contractuele diensten, gegevens die zijn verzameld in de periode voorafgaand aan het sluiten van het contract, informatie die nodig is of gebruikt wordt voor de verwerking (bijv. informatie over facturering of klantenservice), informatie over reacties (bijv. klachten, feedback over tevredenheid), financiële gegevens (bijv. informatie over solvabiliteit/kredietwaardigheid, over aanmaningen en incasso).
  • Communicatiegegevens: Wanneer u contact met ons of met derden opneemt (bijv. via het contactformulier, per e-mail, telefoon, brief, chat of ander communicatiemiddel) verzamelen wij de gegevens die tussen u en ons worden uitgewisseld (bijv. inhoud van e-mails of brieven), waaronder uw contactgegevens en de metadata van de communicatie of indien nodig de kopie van een identiteitsbewijs. Dit omvat audio- en video-opnamen van gesprekken.
  • Technische gegevens: Wanneer u gebruik maakt van ons digitale aanbod (bijv. website, apps, Wi-Fi in onze gebouwen, SAUTER CLOUD), verzamelen wij technische gegevens zoals het IP-adres, informatie over het besturingssysteem van uw apparaat, de locatie en de toegangstijd. Technische gegevens op zich laten ons niet toe om conclusies te trekken over uw identiteit. Technische gegevens kunnen echter worden gekoppeld aan andere categorieën van gegevens en dus mogelijk aan uw persoon.
  • Gedrags- en voorkeursgegevens: Dit zijn gegevens over uw gedrag en uw voorkeuren (bijv. uw reactie op elektronische communicatie, navigatie op onze website). We kunnen deze informatie ook aanvullen met informatie van derden (inclusief uit openbare bronnen). Hoe tracking op onze website werkt, beschrijven we in een later paragraaf.
  • Overige gegevens. Dit kunnen de volgende gegevens zijn: Gegevens die worden verzameld in verband met administratieve of gerechtelijke procedures (bijv. acties, bewijsmateriaal), gegevens die worden verzameld op basis van gezondheidsbescherming, foto’s, video’s of geluidsopnamen die wij produceren of ontvangen van derden en waarop u herkenbaar bent (bijv. op evenementen, via beveiligingscamera’s), toegangsgegevens of -rechten (bv. bezoekerslijst, wanneer u bepaalde gebouwen betreedt of welke toegangsrechten u heeft), deelname aan evenementen of campagnes, wanneer u gebruik maakt van onze infrastructuur en systemen alsook gegevens in verband met uw status als aandeelhouder of investeerder van ons (bv. informatie voor diverse registers, de uitoefening van uw rechten en het houden van evenementen zoals algemene vergaderingen).

4. Wat is de bron van de gegevens?

  • Van jou: Veel van de gegevens vermeld in de vorige paragraaf worden door u aan ons verstrekt (bijv. wanneer u met ons communiceert, met betrekking tot contracten en onze diensten, wanneer u de website en andere diensten gebruikt). U bent niet verplicht om gegevens aan ons te verstrekken, tenzij in specifieke gevallen (bijv. vanwege wettelijke vereisten). Als u contracten met ons wilt afsluiten of gebruik wilt maken van onze diensten, moet u ons in het kader van uw contract ook bepaalde gegevens verstrekken, in het bijzonder basisgegevens, contractgegevens en registratiegegevens. Bij het gebruik van onze website en apps kan de verwerking van technische gegevens niet worden vermeden. Indien u toegang wenst te krijgen tot bepaalde systemen of gebouwen, dient u ons ook registratiegegevens te verstrekken. In het geval van gedrags- en voorkeursgegevens heeft u echter over het algemeen de mogelijkheid om bezwaar te maken of geen toestemming te geven.
  • Van derden: Voor zover dit wettelijk is toegestaan, kunnen wij ook gegevens verzamelen uit openbare bronnen (bijv. incassoregisters, kadaster, handelsregisters, de media of het internet inclusief sociale media) of gegevens ontvangen van overheidsinstanties en van andere derden (bijv. Financiële analysten, adresmakelaars, verenigingen, contractpartners, internetanalysediensten, enz.). Dit omvat de volgende categorieën gegevens: basisgegevens, contractgegevens en andere gegevens volgens paragraaf 3 evenals gegevens uit correspondentie en gesprekken met derden. Als u werkt voor een werkgever, klant of iemand anders die een zakelijke relatie of andere relaties tot ons heeft, kunnen zij ons ook informatie over u verstrekken.

5. Voor welke doeleinden verwerken wij uw gegevens?

  • Communicatie: Om met u te kunnen communiceren (bijv. om vragen te beantwoorden, zowel in het kader van advies als in het kader van de uitvoering van een contract), moeten wij gegevens (in het bijzonder communicatie- en basisgegevens) van u verwerken. Als we uw identiteit nodig hebben of willen vaststellen, verzamelen we aanvullende gegevens (bijvoorbeeld een kopie van een identiteitsbewijs). Voor dit doel gebruiken wij in het bijzonder communicatiegegevens en basisgegevens en registratiegegevens in verband met de diensten die u gebruikt.
  • Initiëren, beheren en uitvoeren van contracten: In verband met het sluiten of uitvoeren van contracten met onze klanten, leveranciers, onderaannemers of andere contractuele partners (bijv. projectpartners) verwerken wij gerelateerde persoonsgegevens. Voor dit doel verwerken wij ook gegevens voor het controleren van de kredietwaardigheid, voor het aangaan en beheren van de klantrelatie, voor advies, voor klantenondersteuning en voor het leveren en eisen van contractuele diensten (waaronder ook de betrokkenheid van derden, zoals logistieke bedrijven, reclamedienstverleners of kredietinformatiebureaus, die ons dan op hun beurt gegevens kunnen verstrekken). Dit omvat ook de tenuitvoerlegging van rechtsvorderingen die voortvloeien uit contracten (incasso, gerechtelijke procedures, enz.), boekhouding, beëindiging van contracten en openbare communicatie. Hiervoor gebruiken wij in het bijzonder basisgegevens, contractgegevens en communicatiegegevens, en eventueel ook registratiegegevens van de klant of van de personen aan wie de klant een dienst verleent.
  • Marketingdoeleinden en relatiebeheer: Voor marketingdoeleinden en relatiebeheer verwerken wij gegevens bijvoorbeeld om onze klanten, andere contractuele partners en andere geïnteresseerden gepersonaliseerde reclame te sturen (bijv. in drukwerk, per e-mail, via app, op andere digitale kanalen of telefonisch) over producten, diensten en ander nieuws van ons en van derden (bijv. van productpartners), in verband met gratis diensten (bijv. uitnodigingen, vouchers, enz.) of als onderdeel van individuele marketingcampagnes (bijv. evenementen, wedstrijden). U kunt dergelijke contacten te allen tijde weigeren of uw toestemming om gecontacteerd te worden voor reclamedoeleinden weigeren of intrekken door ons hiervan op de hoogte te stellen (Paragraaf 2). Met uw toestemming kunnen wij onze online advertenties op het internet specifieker op u richten (zie paragraaf 13). Dit omvat ook interactie met bestaande klanten en hun contacten, die gepersonaliseerd kan worden op basis van gedrags- en voorkeursgegevens. In het kader van relatiebeheer kunnen wij ook een CRM-systeem (Customer Relationship Management) hanteren waarin wij de gegevens van klanten en andere zakenpartners opslaan. Tot slot bieden wij onze contractpartners ook de mogelijkheid om contact op te nemen met onze klanten en andere contractuele partners voor reclamedoeleinden (zie paragraaf 8). Voor marketingdoeleinden en relatiebeheer verwerken wij met name communicatie-, registratie-, gedrags- en voorkeursgegevens.
  • Marktonderzoek, verbetering van onze diensten en bedrijfsvoering en productontwikkeling: Om onze producten en diensten (inclusief onze website en andere elektronische aanbiedingen) voortdurend te verbeteren en snel te kunnen reageren op veranderende behoeften, analyseren we bijvoorbeeld hoe u door onze website navigeert of welke producten door welke groepen mensen en op welke manier worden gebruikt, en hoe nieuwe producten en diensten kunnen worden ontworpen (voor meer details, zie hoofdstuk 13). Dit geeft ons een indicatie van de marktacceptatie van bestaande producten en diensten en het marktpotentieel van nieuwe producten en diensten. Daartoe verwerken wij met name stamgegevens, gedragsgegevens en voorkeursgegevens, maar ook communicatiegegevens en informatie uit klantenonderzoeken, peilingen en onderzoeken en andere informatie, bijvoorbeeld uit de media, sociale media, internet en andere openbare bronnen. Voor zover redelijkerwijs mogelijk gebruiken wij voor deze doeleinden gepseudonimiseerde of geanonimiseerde gegevens.
  • Registratie- en beveiligingsdoeleinden, evenals technische en fysieke toegangscontroles: Om gebruik te kunnen maken van bepaalde aanbiedingen en diensten (bijv. inloggebieden, gratis wifi), moet u zich registreren (rechtstreeks bij ons of via onze externe inlogserviceproviders), waarvoor wij gegevens verwerken. Bovendien verzamelen wij tijdens het gebruik van het aanbod of de dienst aanvullende persoonsgegevens over u. We controleren en verbeteren voortdurend de juiste beveiliging van onze IT en onze andere infrastructuur (bijv. gebouwen). Daarom verwerken wij gegevens bijvoorbeeld voor bewaking, controles, analyses en tests van onze netwerken en IT-infrastructuren, voor systeem- en foutcontroles, voor documentatiedoeleinden en in het kader van beveiligingskopieën. Toegangscontroles omvatten enerzijds de controle van de toegang tot elektronische systemen (bv. inloggen op gebruikersaccounts) en anderzijds de fysieke toegangscontrole (bv. toegang tot gebouwen). Om veiligheidsredenen (preventie- en incidentenonderzoek) houden we ook toegangslogboeken of bezoekerslijsten bij en maken we gebruik van bewakingssystemen (bijv. beveiligingscamera’s). Wij informeren u over bewakingssystemen op de betreffende locaties door middel van passende signalisatie. Voor dit doel verwerken wij registratiegegevens (inclusief biometrische gegevens) en technische gegevens in het bijzonder, maar ook andere gegevens die in paragraaf 3 worden opgesomd.
  • Naleving van wetten, richtlijnen en aanbevelingen van autoriteiten en interne voorschriften («Compliance»): We kunnen persoonsgegevens verwerken in het kader van de naleving van wetten (bijv. antiwitwaspraktijken, fiscale wettelijke verplichtingen of voor de implementatie van gezondheids- en veiligheidsconcepten). Bovendien kan de gegevensverwerking plaatsvinden in het kader van zowel interne als externe onderzoeken (bijv. door een wetshandhavings- of toezichthoudende autoriteit of een aangewezen particuliere instantie). Voor dit doel verwerken wij in het bijzonder basisgegevens, contractgegevens en communicatiegegevens, maar onder bepaalde omstandigheden ook gedragsgegevens, technische gegevens en gegevens uit andere gegevenscategorieën. De wettelijke verplichtingen kunnen de Belgische wetgeving zijn, maar ook buitenlandse regelgeving waaraan wij onderworpen zijn, evenals zelfregulering, industrienormen, onze eigen «corporate governance» en officiële instructies en verzoeken.
  • Risicobeheer en corporate governance: We kunnen persoonsgegevens verwerken als onderdeel van ons risicobeheer (bijvoorbeeld om te voorkomen dat we het slachtoffer worden van criminaliteit en misbruik) en corporate governance, met inbegrip van onze bedrijfsorganisatie (bijvoorbeeld resourceplanning) en bedrijfsontwikkeling (bijvoorbeeld de aan- en verkoop van bedrijfsonderdelen of bedrijven). Hiervoor verwerken wij met name basisgegevens, contractgegevens, registratiegegevens en technische gegevens, maar ook gedrags- en communicatiegegevens.
  • Verdere doeleinden: Deze andere doeleinden omvatten bijvoorbeeld trainings- en opleidingsdoeleinden, administratieve doeleinden (bijv. beheer van basisgegevens of boekhouding), het waarborgen van onze rechten en het evalueren en verbeteren van interne processen. We kunnen telefoon- of videoconferenties opnemen voor trainings-, bewijs- en kwaliteitsborgingsdoeleinden. In dergelijke gevallen zullen wij u afzonderlijk op de hoogte stellen (bijv. door een kennisgeving te tonen tijdens de betreffende videoconferentie) en bent u vrij om ons te laten weten of u niet wilt worden opgenomen of om de communicatie te beëindigen (als u gewoon niet wilt dat uw beeld wordt opgenomen, zet dan uw camera uit). Over het algemeen mogen dergelijke opnames alleen worden gemaakt en gebruikt in overeenstemming met onze interne richtlijnen. De bescherming van andere gerechtvaardigde belangen is ook een van de andere  doeleinden, die niet exhaustief kann worden opgelijst.

6. Op basis van welke grondslag verwerken wij uw gegevens?

Voor zover nodig en afhankelijk van de situatie en het verwerkingsdoel, baseren wij de verwerking van uw gegevens op de volgende rechtsgrondslag:

  • Overeenkomst: Voor zover wij gegevens verwerken voor het sluiten en uitvoeren van overeenkomsten die wij voor u of met u of uw werkgever, opdrachtgever of andere personen voor wie u werkt (laten) sluiten, is dit ook de rechtsgrond waarop wij uw gegevens verwerken.
  • Wettelijke verplichtingen: We kunnen uw gegevens verder verwerken op basis van toepasselijke wettelijke, regelgevende en professionele vereisten waaraan we moeten voldoen.
  • Gerechtvaardigd belang: Wij kunnen uw gegevens verwerken op basis van ons gerechtvaardigd belang of een gerechtvaardigd belang van een derde partij. Dit geldt in het bijzonder met betrekking tot de verwezenlijking van de elementen vernoemd in paragraaf 5 en voor de uitvoering van daarmee verband houdende maatregelen. Wij hebben onder meer een gerechtvaardigd (en doorslaggevend) belang bij het op de markt brengen van onze producten en diensten en bij het verkrijgen van een beter inzicht in de voor ons en onze activiteiten relevante markten (in het bijzonder bij het efficiënt en veilig afhandelen van onze processen en de verdere ontwikkeling van onze activiteiten), bij een efficiënt en effectief beheer van onze onderneming en bij het waarborgen van de veiligheid van onze systemen en onze belangen ten opzichte van derden.
  • Toestemming: Als wij uw toestemming vragen om gegevens van u te verwerken, is dit de wettelijke basis waarop wij uw gegevens verwerken. Daarbij zullen wij u informeren over het doel van de verwerking. U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door ons hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen (per post of, tenzij anders vermeld of overeengekomen, per e-mail), met werking voor de toekomst (zie paragraaf 2 met betrekking tot onze contactgegevens en paragraaf 3 met betrekking tot het intrekken van uw toestemming op het gebied van online tracking). Zodra wij uw intrekking hebben ontvangen en verwerkt, zullen wij uw gegevens niet langer verwerken voor de doeleinden waarvoor u oorspronkelijk toestemming hebt gegeven (tenzij verdere verwerking kan worden uitgevoerd op basis van een andere rechtsgrondslag).
  • Andere rechtsgronden: In specifieke gevallen kunnen wij ook gegevensverwerkingen uitvoeren op basis van andere rechtsgronden. Als dit het geval is, zullen wij u in elk afzonderlijk geval informeren.

7. Wat geldt in het geval van profilering en geautomatiseerde individuele beslissingen?

«Profilering» betekent een proces waarbij persoonsgegevens automatisch worden verwerkt om persoonlijke aspecten te analyseren of voorspellingen te doen (bijvoorbeeld om de persoonlijke interesses, voorkeuren en neigingen van een persoon te analyseren, of om waarschijnlijk gedrag te voorspellen). We voeren geen profilering uit in België.

8. Met wie delen wij uw gegevens?

Met betrekking tot onze contracten, de website, onze diensten en producten, onze wettelijke verplichtingen of anderszins ter bescherming van onze legitieme belangen en de andere         doeleinden die zijn uiteengezet in Paragraaf 5 kunnen wij uw persoonsgegevens bekendmaken aan derden, in het bijzonder aan de volgende categorieën ontvangers:

  • Maatschappijen actief binnen onze groep: Een lijst van onze ondernemingen binnen onze groep vindt u hier https://www.sauter-controls.com/en/company/about-us/. Deze maatschappijen kunnen uw gegevens gebruiken voor dezelfde doeleinden als wij, zoals beschreven in dit Privacybeleid (zie paragraaf 5). We kunnen uw gezondheidsgegevens ook doorgeven aan deze maatschappijen. Tenzij anders vermeld, verwerken de ontvangers de gegevens onder eigen verantwoordelijkheid.
  • Dienstverleners: Wij werken samen met dienstverleners in binnen- en buitenland (derden) die gegevens over u verwerken (i) in onze opdracht, (ii) onder gezamenlijke verantwoordelijkheid samen met ons of (iii) gegevens die zij onder eigen verantwoordelijkheid van ons hebben ontvangen (bijv. IT-aanbieders, rederijen, aanbieders van advertentiediensten, inlogdienstverleners, schoonmaakbedrijven, beveiligingsbedrijven, banken, verzekeringsmaatschappijen, incassobureaus, kredietbureaus of adrescheckers). Voor de dienstverleners die voor de website worden gebruikt, zie paragraaf 13. Centrale dienstverleners op IT-gebied zijn voor ons Hanseranking GmbH en Prospectiv SARL.
  • Contractuele partners, inclusief klanten: Dit verwijst in eerste instantie naar klanten en andere contractuele partners van ons voor zover de overdracht van uw gegevens voortvloeit uit het contract (bijv. omdat u voor een contractpartner werkt of deze diensten aan of voor u levert). Tot de ontvangers behoren verder contractuele partners met wie wij samenwerken of die namens ons adverteren. De ontvangers verwerken de gegevens onder hun eigen verantwoordelijkheid.
  • Autoriteiten: We kunnen persoonsgegevens bekendmaken aan kantoren, rechtbanken en andere autoriteiten in binnen- en buitenland als we wettelijk verplicht of gerechtigd zijn om dit te doen of als dit noodzakelijk blijkt om onze belangen te beschermen. Dit kunnen ook gezondheidsgegevens zijn. De ontvangers verwerken de gegevens onder hun eigen verantwoordelijkheid.
  • Overige personen: Dit heeft betrekking op andere gevallen waarin de opname van derden voortvloeit uit de doeleinden op grond van Paragraaf 5. Andere ontvangers zijn bijvoorbeeld door u opgegeven geadresseerden van de levering of derde-begunstigden, derden in het kader van agentuurrelaties (bijv. uw advocaat of uw bank) of personen die betrokken zijn bij officiële of gerechtelijke procedures. Als wij met de media samenwerken en materiaal aan hen doorgeven (bijv. foto’s), kunt u daar onder bepaalde omstandigheden ook mee te maken krijgen. In het kader van bedrijfsontwikkeling kunnen we bedrijven, activiteiten, activa of bedrijven verkopen of verwerven, of partnerschappen aangaan, wat ook kan leiden tot de openbaarmaking van informatie (inclusief informatie over u, bijvoorbeeld als klant of leverancier of als hun agent) aan de personen die betrokken zijn bij die transacties. In het kader van de communicatie met onze concurrenten, brancheorganisaties, verenigingen en andere instanties kunnen ook gegevens worden uitgewisseld die op u van invloed kunnen zijn.

Bij al deze categorieën ontvangers kunnen op hun beurt derden betrokken zijn, zodat uw gegevens ook voor hen toegankelijk kunnen worden. We kunnen de verwerking door bepaalde derden (bijv. IT-leveranciers) beperken, maar niet door andere derden (bijv. Autoriteiten of banken).

We staan ook aan bepaalde derden toe om Persoonsgegevens van u te verzamelen op onze website en op door ons georganiseerde evenementen (bijv. mediafotografen, aanbieders van tools die wij op onze website hebben ingebed, enz.). Voor zover wij niet doorslaggevend betrokken zijn bij deze gegevensverzamelingen, zijn deze derden er als enige verantwoordelijk voor. Als u zich zorgen maakt of uw rechten op het gebied van gegevensbescherming wilt doen gelden, neem dan rechtstreeks contact op met deze derden. Zie paragraaf 13 voor de website.

9. Worden uw persoonsgegevens in het buitenland openbaar gemaakt?

Wij verwerken en bewaren persoonsgegevens voornamelijk in de Europese Economische Unie en Zwitserland. We kunnen echter af en toe gegevens doorgeven aan dienstverleners en andere ontvangers (zie paragraaf 8) die zich buiten dit gebied bevinden of er gegevens laten verwerken, in principe in elk land ter wereld.

Als een ontvanger zich in een land bevindt zonder adequate wettelijke gegevensbescherming, eisen we dat de ontvanger zich ertoe verbindt zich te houden aan de Zwitserse en de Europese normen voor gegevensbescherming (voor dit doel gebruiken we de herziene modelcontractbepalingen van de Europese Commissie, die hier kunnen worden geraadpleegd: https://eur-lex.europa.eu/eli/dec_impl/2021/914/oj?), tenzij de ontvanger onderworpen is aan een wettelijk aanvaarde reeks regels om gegevensbescherming te waarborgen en tenzij we ons niet kunnen beroepen op een uitzondering. Een uitzondering kan bijvoorbeeld gelden in het geval van gerechtelijke procedures in het buitenland, maar ook in gevallen van groot openbaar belang of als de uitvoering van een overeenkomst openbaarmaking vereist, als u toestemming hebt gegeven of als de gegevens door u algemeen beschikbaar zijn gesteld en u geen bezwaar hebt gemaakt tegen de verwerking.

Houd er rekening mee dat gegevens die via internet worden uitgewisseld, vaak via derde landen worden geleid. Uw gegevens kunnen dus naar het buitenland worden verzonden, zelfs als de afzender en de ontvanger zich in hetzelfde land bevinden.

10. Hoe lang verwerken wij uw gegevens?

Wij verwerken uw gegevens zolang onze verwerkingsdoeleinden, de wettelijke bewaartermijnen en onze gerechtvaardigde belangen bij de verwerking voor documentatie- en bewijsdoeleinden dit vereisen of opslag technisch vereist is (bijv. in het geval van back-ups of documentbeheersystemen). Als er geen wettelijke of contractuele verplichtingen zijn die het tegendeel beweren, zullen wij uw gegevens na het verstrijken van de opslag- of verwerkingsperiode in het kader van onze normale processen verwijderen of anonimiseren.

Als er in individuele gevallen geen wettelijke bewaarplicht bestaat, verwerken wij gegevens in de regel voor de duur van de zakelijke relatie of contractduur en daarna, afhankelijk van de toepasselijke rechtsgrondslag, voor nog eens vijf, tien of meer jaar. Dit komt overeen met de periode waarin wij rechtsvorderingen tegen derden kunnen doen gelden of derden rechtsvorderingen tegen ons kunnen doen gelden. Lopende of verwachte gerechtelijke procedures kunnen leiden tot verwerking na deze periode. Zie paragraaf 13.2 voor meer informatie over de bewaartermijn van cookies.

11. Hoe beschermen wij uw gegevens?

Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van uw persoonsgegevens te beschermen, om deze te beschermen tegen ongeoorloofde of onrechtmatige verwerking en om deze te beschermen tegen de risico’s van verlies, onopzettelijk verlies of wijziging, ongeoorloofde openbaarmaking of toegang. Veiligheidsrisico’s kunnen in het algemeen echter niet volledig worden geëlimineerd – een zeker restrisico is onvermijdelijk.

12. Wat zijn uw rechten?

De toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming geeft u het recht om in bepaalde omstandigheden bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens, met name voor direct marketing doeleinden, voor profilering gekoppeld aan direct marketing doeleinden en voor andere legitieme belangen bij de verwerking.

Om u te helpen de verwerking van uw persoonsgegevens te controleren, hebt u ook de volgende rechten in verband met onze gegevensverwerking, afhankelijk van de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming:

  • Het recht om bij ons informatie op te vragen of en welke gegevens wij van u verwerken;
  • Het recht om ons gegevens te laten corrigeren als deze onjuist zijn;
  • Het recht om te verzoeken dat bepaalde gegevens zouden worden verwijderd;
  • Het recht om ons te verzoeken bepaalde persoonsgegevens in een algemeen gebruikt elektronisch formaat te verstrekken of over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke;
  • Het recht om toestemming in te trekken, wanneer onze verwerking is gebaseerd op uw toestemming;
  • Het recht om, op verzoek, nadere informatie te ontvangen die nuttig is voor de uitoefening van deze rechten;
  • Het recht om uw standpunt kenbaar te maken in het geval van geautomatiseerde individuele beslissingen (Paragraaf 7) en te verzoeken dat het besluit door een natuurlijke persoon wordt heroverwogen.

 

Als u een van de bovenstaande rechten tegen ons wilt uitoefenen, gelieve schriftelijk contact met ons op te nemen, via het contactformulier, bij ons op locatie of, tenzij anders vermeld of overeengekomen, per e-mail.  Onze contactgegevens vindt u onder paragraaf 2. Om misbruik uit te sluiten, moeten wij u identificeren (bv. aan de hand van een kopie van uw identiteitskaart of een andere wijze indien mogelijk).

U hebt deze rechten ook met betrekking tot andere partijen die met ons samenwerken als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijken.  Neem desgevallend rechtstreeks contact met hen op als u uw rechten met betrekking tot hun verwerking wilt uitoefenen. Informatie over onze belangrijkste partners en dienstverleners vindt u onder paragraaf 8 en aanvullende informatie in paragraaf 13.

Houd er rekening mee dat er voorwaarden, uitzonderingen of beperkingen van toepassing zijn op deze rechten op grond van de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming          (bijvoorbeeld om derden of bedrijfsgeheimen te beschermen). Wij zullen u hierover informeren indien van toepassing.

Als u het niet eens bent met de manier waarop wij omgaan met uw rechten of met onze praktijken op het gebied van gegevensbescherming, laat het ons dan weten. Als u zich in de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland bevindt, hebt u ook het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit voor gegevensbescherming in uw land. Een lijst van autoriteiten in de Europese Unie vindt u hier: https://edpb.europa.eu/about-edpb/board/members_en. U kunt de Britse toezichthoudende autoriteit hier bereiken: https://ico.org.uk/global/contact-us/.

13. Maken we gebruik van online tracking, online adverteren en vergelijkbare technieken?

Op onze website (o.a. apps, nieuwsbrieven en andere digitale aanbiedingen) maken wij gebruik van verschillende technologieën, waarmee wij en door ons ingeschakelde derden u tijdens uw gebruik kunnen herkennen en u onder bepaalde omstandigheden over meerdere bezoeken kunnen volgen.

Wij gebruiken onze eigen tools en soms diensten van derden, met name om de functionaliteit of de inhoud van onze website te verbeteren (bijv. integratie van video’s of kaarten) en om statistieken op te stellen.

  • Wat zijn cookies en vergelijkbare technieken?

Een cookie is een klein tekstbestand met een identificator (een reeks letters en cijfers) dat wordt verzonden tussen de server en uw systeem. Dit stelt ons en de externe leveranciers die we inschakelen of waarmee we samenwerken in staat om bezoekers van onze website te herkennen en ze te volgen over meerdere bezoeken en op verschillende websites. Cookies maken herkenning van een specifiek apparaat of browser mogelijk en bevatten niet noodzakelijkerwijs informatie die een gebruiker persoonlijk identificeert. Persoonsgegevens die wij of door ons gecontracteerde externe aanbieders van u opslaan (bijv. als u een gebruikersaccount bij ons of deze aanbieders hebt) kunnen echter worden gekoppeld aan de informatie die is opgeslagen in en verkregen uit cookies en dus mogelijk aan uw persoon.

Naast cookies zijn er nog andere vergelijkbare technieken zoals pixeltags, vingerafdrukken en social media plug-ins. Pixeltags zijn kleine, meestal onzichtbare afbeeldingen of een programmacode die door een server worden geladen en de serverexploitant bepaalde informatie verschaffen (bijv. toegang tot een website). Vingerafdrukken zijn gegevens die tijdens uw bezoek aan de website worden verzameld over de configuratie van uw eindapparaat of browser, waardoor uw eindapparaat kan worden onderscheiden van andere apparaten. Social media plug-ins zijn kleine stukjes software die een verbinding tot stand brengen tussen uw bezoek aan onze website en een social media platform van een derde partij. De social media plug-in informeert de externe aanbieder dat u onze website hebt bezocht en kan cookies doorgeven aan de externe aanbieder die hij eerder in uw webbrowser heeft geplaatst. Voor meer informatie over hoe deze externe aanbieders uw persoonsgegevens gebruiken die zijn verzameld via hun plug-ins voor sociale media, verwijzen wij u naar hun respectieve privacyverklaringen.

  • Welke soorten cookies en vergelijkbare technologieën gebruiken we?

De cookies en soortgelijke technologieën die we op onze websites gebruiken, dienen de volgende doelen (de vergelijkbare technologieën zijn in elk hiervan inbegrepen):

  • Noodzakelijke cookies: Sommige cookies zijn essentieel voor het gebruik van de website en de functies ervan. Deze cookies zorgen voor de essentiële functionaliteit van de website, bijvoorbeeld de mogelijkheid om van pagina naar pagina te navigeren zonder dat producten in het winkelwagentje verdwijnen. Ze zorgen er ook voor dat je verbonden blijft met de website. Deze cookies hebben een vervaldatum van maximaal 24 maanden.
  • Prestatie- en analysecookies: Prestatie- en analysecookies verzamelen informatie over hoe onze website wordt gebruikt en stellen ons in staat analyses uit te voeren over hoe de website wordt gebruikt, zoals welke pagina’s het vaakst worden bekeken en hoe bezoekers door onze website navigeren. Deze cookies worden gebruikt om het bezoeken van de website gemakkelijker en sneller te maken en in het algemeen de gebruikerservaring en het comfort te verbeteren. Hiervoor maken we gebruik van analysediensten van derden. Voordat we dergelijke cookies gebruiken, vragen we uw toestemming. U kunt dit te allen tijde intrekken via de privacy-instellingen op onze website. Deze cookies hebben een vervaldatum van maximaal 24 maanden.
  • Marketing cookies: marketing cookies helpen ons en onze advertentiepartners om u advertenties te tonen op onze website voor aanbiedingen of diensten die voor u interessant kunnen zijn, of om onze advertenties te tonen als u na het verlaten van onze website verder surft op het internet, d.w.z. om u gerichte advertenties te tonen. Deze cookies hebben een vervaltijd van enkele dagen tot 12 maanden, afhankelijk van de omstandigheden.

Details over onze externe aanbieders en reclamepartners zijn te vinden in de privacy-instellingen, die beschikbaar zijn onder de privacy instellingen door te drukken op de knop linksonder op het scherm. In de privacy-instellingen heeft u ook de mogelijkheid om bepaalde categorieën cookies uit te schakelen door de juiste instellingen te maken.

Sommige van de externe leveranciers die we gebruiken, kunnen zich buiten België bevinden. Voor informatie over het doorgeven van gegevens in het buitenland verwijzen wij u naar paragraaf 9.

Als u instemt met het gebruik van cookies, aanvaardt u dat uw gegevens kunnen worden     doorgegeven aan een land dat geen adequaat niveau van gegevensbescherming heeft en aanvaardt u het risico dat uw gegevens kunnen worden blootgesteld aan toegang door buitenlandse autoriteiten in het land van de ontvanger, die zich daarbij mogelijk niet houden aan adequate voorschriften inzake gegevensbescherming. U kunt uw toestemming voor cookies op elk gewenst moment intrekken, zoals uitgelegd in de paragraaf 13.3.

De specifieke soorten cookies die op onze website worden gebruikt en de doeleinden die ze dienen, evenals hun vervaldatums, worden beschreven in de privacy-instellingen door te drukken op de knop linksonder op het scherm.

Wij maken momenteel gebruik van aanbiedingen van de volgende dienstverleners en              reclamecontractanten (voor zover zij gegevens of cookies van u gebruiken voor                        reclamedoeleinden):

  • Google Analytics: Google Ireland Ltd. (gevestigd in Ierland) is de aanbieder van de dienst «Google Analytics» en treedt op als onze verwerker. Google Ireland vertrouwt op Google LLC (gevestigd in de Verenigde Staten) als subverwerker (beide «Google»). Google verzamelt informatie over het gedrag van bezoekers van onze website (duur, bekeken pagina’s, geografische regio van toegang, enz.) door middel van prestatiecookies (zie hierboven) en maakt op basis daarvan rapporten voor ons over het gebruik van onze website. We hebben de dienst zo geconfigureerd dat de IP-adressen van bezoekers in Europa door Google worden ingekort voordat ze worden doorgestuurd naar de Verenigde Staten, zodat ze niet kunnen terugleiden naar het oorspronkelijke adres. We hebben de optie «Gegevens delen» en de optie «Signalen» uitgeschakeld. Hoewel we ervan uit kunnen gaan dat de informatie die we met Google delen geen persoonsgegevens van Google zijn, is het mogelijk dat Google op basis van de verzamelde gegevens conclusies kan trekken over de identiteit van bezoekers, persoonlijke profielen kan aanmaken en deze gegevens voor eigen doeleinden kan koppelen aan de Google-accounts van deze personen. In ieder geval, als u instemt met het gebruik van Google Analytics, stemt u uitdrukkelijk in met een dergelijke verwerking, inclusief de overdracht van uw persoonlijke gegevens (in het bijzonder website- en app-gebruik, apparaatinformatie en unieke ID’s) naar de Verenigde Staten en andere landen, waar uw gegevens toegankelijk kunnen zijn voor autoriteiten die niet onderworpen zijn aan adequate regelgeving inzake gegevensbescherming. Informatie over gegevensbescherming met Google Analytics vindt u hier https://support.google.com/analytics/answer/6004245 en als u een Google-account heeft, vindt u hier https://policies.google.com/technologies/partner-sites meer informatie over de verwerking door Google.
    • Hoe kan ik het gebruik van cookies en soortgelijke technologieën controleren?

U kunt uw voorkeuren met betrekking tot het gebruik van cookies en vergelijkbare technieken op onze website beheren door naar de privacy-instellingen te gaan, die beschikbaar zijn door te drukken op de knop linksonder op het scherm.

Browsers kunnen cookies automatisch aanvaarden of weigeren, maar u kunt deze instellingen wijzigen. U kunt ook cookies uitschakelen of verwijderen die u eerder hebt geaccepteerd. Houd er rekening mee dat alle instellingen verloren gaan als u alle cookies verwijdert, inclusief de instelling dat u geen cookies wilt accepteren, omdat dit op zijn beurt vereist dat er een opt-out-cookie is ingesteld. De instellingen moeten afzonderlijk worden gemaakt voor elke browser die u gebruikt. Hoe u cookies in uw browser kunt beheren, leest u in het helpmenu van uw browser.

Als u ervoor kiest om cookies en soortgelijke technologieën te weigeren, kunt u onze website nog steeds gebruiken, maar uw toegang tot sommige functies en delen van onze website kan daardoor beperkter zijn.

14. Welke gegevens verwerken wij op onze social media pagina’s?

We kunnen pagina’s en andere online aanwezigheden beheren («Fanpagina’s», «Kanalen», «Profielen», enz.) op sociale netwerken en andere platformen die door derden worden geëxploiteerd en de gegevens over u verwerken die worden beschreven in Paragraaf 3 en hieronder. Wij ontvangen deze gegevens van u en de platformen wanneer u met ons in contact komt via onze online aanwezigheid (bijv. wanneer u met ons communiceert, commentaar geeft op onze inhoud of onze aanwezigheid bezoekt). Tegelijkertijd kunnen de aanbieders van de platformen uw gebruik van onze online aanwezigheid analyseren (bijv. hoe u met ons communiceert, hoe u onze online aanwezigheid gebruikt, wat u bekijkt, waarop u commentaar geeft of «liked») en verwerken deze gegevens samen met andere gegevens die zij over u hebben (bijv. informatie over uw leeftijd en geslacht en andere demografische informatie). Op deze manier maken ze profielen over u en statistieken over het gebruik van onze online aanwezigheid. Zij gebruiken deze gegevens en profielen om onze of andere advertenties en andere gepersonaliseerde content op het platform te tonen en om gedrag op het platform te sturen, maar ook voor markt- en gebruikersonderzoek en om ons en andere partijen te voorzien van informatie over u en het gebruik van onze online aanwezigheid. Voor zover wij samen met de aanbieder verantwoordelijk zijn voor bepaalde soorten verwerkingen, sluiten wij een overeenkomstige overeenkomst met de aanbieder. De belangrijkste inhoud van dit contract vindt u bij de aanbieder. Ze verwerken deze gegevens ook voor hun eigen doeleinden, met name voor marketing- en marktonderzoeksdoeleinden (bijv. om advertenties te personaliseren) en om hun platformen te beheren (bijv. om te beslissen welke inhoud ze u laten zien), en treden hiervoor op als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijken.

Wij hebben het recht, maar niet de plicht, om inhoud voor of na publicatie op onze online aanwezigheid te controleren, inhoud zonder voorafgaande kennisgeving te verwijderen en, indien nodig, te melden aan de aanbieder van het betreffende platform. In geval van overtreding van de fatsoens- en gedragsregels kunnen wij ook de aanbieder van het platform waarop het betreffende gebruikersaccount zich bevindt, op de hoogte stellen voor blokkering of verwijdering.

Meer informatie over de verwerking door de aanbieders van het platform vindt u in de privacyverklaringen van de betreffende platformen. Daar kunt u ook nagaan in welke landen uw gegevens worden verwerkt, welke rechten op toegang en verwijdering u heeft en hoe u deze kunt uitoefenen of meer informatie kunt verkrijgen. Op dit moment maken we gebruik van de volgende platformen:

  • LinkedIn: De verwerkingsverantwoordelijke voor de exploitatie van het platform voor gebruikers uit Europa is LinkedIn Ireland Unlimited Company, Dublin, Ierland. De privacyverklaring is beschikbaar op linkedin.com/legal/privacy-policy. Sommige van uw gegevens worden doorgegeven aan de Verenigde Staten. U kunt hier terecht voor bezwaar tegen reclame: www.linkedin.com/psettings/advertising-data. Met betrekking tot de gegevens die worden verzameld en verwerkt bij het bezoeken van onze site voor «pagina-inzichten», zijn wij gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken met LinkedIn Ireland Unlimited Company, Dublin, Ierland. Als onderdeel van pagina-inzichten worden statistieken gemaakt over de acties die bezoekers op onze site uitvoeren (reageren op berichten, inhoud delen, enz.). Dit wordt uitgelegd op: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy. Het helpt ons te begrijpen hoe onze pagina wordt gebruikt en hoe we deze kunnen verbeteren. Wij ontvangen alleen anonieme, geaggregeerde gegevens. We zijn het eens geworden over onze verantwoordelijkheden op het gebied van gegevensbescherming op basis van de informatie op https://legal.linkedin.com/pages-joint-controller-addendum.

15. Kunnen we deze Privacyverklaring bijwerken?

Deze Privacyverklaring maakt geen deel uit van een contract met u. We kunnen deze Privacyverklaring op elk moment wijzigen. De versie die op deze website wordt gepubliceerd, is de huidige versie.

Laatst bijgewerkt: 15 april 2024

 

© 2024 Fr. Sauter AG Alle rechten voorbehouden